Η ΜΑΣΤΙΓΑ ΤΩΝ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΞΑΠΑΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

 

Γράφει ο Νικόλαος Πολίτης 

Δικηγόρος. Αθηνάς 10 Χαλκίδα

Τηλέφωνο 6945815806



 

Είναι γνωστή σε όλους μας η ταλαιπωρία που υφίστανται χιλιάδες δανειολήπτες από τα τραπεζικά ιδρύματα  και τις εισπρακτικές εταιρείες,οι οποίες χρησιμοποιούν αθέμιτες πρακτικές προκειμένου να εξαπατήσουν- εκβιάσουν τον δανειολήπτη και να τον αναγκάσουν να ενδώσει στην οικονομική πρόταση τους.

 

Μέχρι σήμερα μας ήταν γνωστές οι απειλές και η ψυχολογική πίεση, όπως,  ότι τάχα διακινδυνεύουν τα περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη ή των συγγενών του, η  επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς κατά του οφειλέτη, η απειλή δυσφήμισης του οφειλέτη στο οικογενειακό αλλά και στο εργασιακό περιβάλλον του,η απειλή λήψης μη νόμιμου μέτρου σε βάρος του ακόμα και η κατ` οίκον ή στο χώρο εργασίας του οφειλέτη επίσκεψη.. και άλλα πολλά!!

 

Η εξαπάτηση όμως εκ μέρους των εισπρακτικών εταιρειών δυστυχώς δεν σταματά εκεί!! Εφηύραν  νέο τρόπο,ο οποίος  είναι παντελώς παράνομος και καταχρηστικός προκειμένου να εγκλωβίσουν τον δανειολήπτη και να τον οδηγήσουν σταδιακά σε εκτέλεση αναγκαστικών μέτρων κατά της περιουσίας του!!

 

Όταν ο δανειολήπτης-οφειλέτης λοιπόν καλεί πλέον την εισπρακτική εταιρεία ή fund προκειμένου να ενημερωθεί για την οφειλή του και να προσπαθήσει να έλθει σε έναν διακανονισμό, είναι πολύ συχνό το φαινόμενο να περιμένει με τις ώρες στο τηλέφωνο ή ακόμη και να μην απαντάται ποτέ η κλήση του! Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις ο οφειλέτης μπορεί να δει μία κλήση στο τηλέφωνο του και όταν καλέσει πίσω να διαπιστώσει ότι τον τηλέφωνο που κάλεσε έχει φραγή εισερχομένων κλήσεων ή δεν μπορεί να καλέσει.

 

Και εδώ χρειάζεται μεγάλη προσοχή!!!Διότι οι εταιρείες αυτές καταγράφουν (ψευδώς) στο σύστημά τους ότι υπήρξε κλήση και προσπάθεια επικοινωνίας με τον δανειολήπτη, επιχειρώντας να αποδείξουν ότι δήθεν ενημερώθηκε ο ίδιος για τις οφειλές του, λαμβάνοντας έτσι αυθαίρετα και με δόλιο τρόπο το πράσινο φως προκειμένου να προχωρήσουν σε νομικές διαδικασίες και σε εκτέλεση αναγκαστικών μέτρων εναντίον του!!

 

Ο δανειολήπτης– οφειλέτης θα πρέπει να είναι λοιπόν σε ετοιμότητα να θωρακίσει την αμυντική του γραμμή προς προάσπιση των συμφερόντων του και σε περίπτωση που λάβει χώρα ένα τέτοιο γεγονός να στείλει άμεσα εξώδικη διαμαρτυρία – δήλωση προς την αντίστοιχη εταιρεία αναφέροντας ότι ουδέποτε ενημερώθηκε!

 

Να σημειωθεί επίσης πως ο δανειολήπτης έχει το δικαίωμα να ζητήσει αντίγραφο της καταγεγραμμένης κλήσης σε περίπτωση που έρθει σε επικοινωνία με τις προαναφερόμενες εταιρείες, καθώς δεν είναι λίγες επίσης οι φορές που η προφορική συμφωνία ήταν διαφορετική από αυτήν που υπήρχε στο κείμενο της τελικής συμφωνίας (σύμβαση).

 

Επειδή είναι λοιπόν άγνωστο εάν η πολιτεία προχωρήσει άμεσα στην τροποποίηση-αυστηροποίηση του νομικού πλαισίου για τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, ώστε να εκλείψουν τα ως άνω απαράδεκτα φαινόμενα, καθώς και να εντατικοποιήσει τους ελέγχους επιβάλλοντας παραδειγματικά διοικητικά πρόστιμα στις εταιρείες που παρανομούν, το βάρος της αποδείξεως φέρει δυστυχώς ο οφειλέτης ο οποίος θα πρέπει να έχει στη  φαρέτρα του στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν την ΜΗ ενημέρωση του από τις ανωτέρω εταιρείες ή την παραπλανητική του πληροφόρηση.

 

 

 

 

Σχόλια